SK (EUR)
Blog I Info o klubu I Registrace I Přihlášení



Jak poznat, že tělu chybí vitamíny, minerály a stopové prvky? Díl 2.


05. září 2018

Víte, že nejcitlivější vitamín na zpracování je kyselina listová? “Při třídenním skladování ovoce a zeleniny při teplotách obvyklých v supermarketech se ztratí téměř tři čtvrtiny kyseliny listové, při dvouminutovém vaření další čtyři pětiny ze zachovaného zbytku”, tvrdí uznávaný německý nutriční specialista Andreas Jopp.  Nedostatek kyseliny listové je průměrně u 90% obyvatelstva. Obdobně je to s dalšími mikroživinami.

Naplňte své tkáňové zásobníky

Každý jsme originál a v souvislosti s doplňováním mikroživin je na to třeba brát ohledy. Největší výpovědní hodnotu mají pravidelné krevní, případně jiné speciální testy. Vyšetření krve na homocystein je právě jedno z těch, které má vypovídací hodnotu. Podle výsledků rozboru lze určit velice přesně potřebné denní dávky mikroživin. Využijte exploze znalostí v oblasti výživy a nechte si dávkování ušít na míru. Chcete-li se naučit číst z výsledků krevních rozborů běžně prováděných praktickým lékařem, můžete se zúčastnit víkendového kurzu s dr. Barbarou Miller, nebo pro začátek stačí navštívit její veřejnou přednášku v Liberci.

Doporučená denní dávka  (DDD) je zastaralá

Držet se obecných doporučených denních dávek (DDD) není účinné, jsou zastaralé. DDD nezohledňují biochemickou individualitu a genetické rozdíly. Jak vysoká je vaše skutečná potřeba mikroživin závisí na různých faktorech: životním stylu, věku, existující nemoci, individuální látkové výměně, výživě, škodlivých látkách v okolí atp. Nenechte se proto ukolébat falešnou jistotou. Základem tzv. DDD je především ochrana před nemocemi vznikajícími z nedostatku vitamínů: kurděje, beri-beri, pellagra, anemie, rachitida. K jejich prevenci je třeba jen minimum vitamínů a ve vyspělých zemích proto na tyto choroby nikdo neumírá. Ten, kdo se chce vyhnout civilizačním chorobám, musí k dávkování vitamínů přistupovat jako vrcholový sportovec. Chcete přeci snadno podávat vrcholové výkony v domácnosti a v zaměstnání? Nalaďte se na sebe a poslouchejte své tělo. Bolí vás něco? Nejste ve své kůži? Cítíte se být pod tlakem? Pokud ano, může to být právě deficit mikronutrientů. 

Problém mikroživin není v předávkování, ale naopak v jejich nedostatečném přísunu.

Zpracovala: Mgr. Michaela Verde Beitlová

 

Reference:

JOPP, Andreas: Vitaminy a stopové prvky pro zdraví. Eminent. 2014. 223 s. ISBN 978-80-7281-489-3

zpět na seznam