SK (EUR)
Blog I Info o klubu I Registrace I Přihlášení



Poslanecká imunita je pevná po celý rok, ale co ta vaše?


06. ledna 2019

Máme dostatek jídla, ale horší kvality. Máme pěkné byty, ale přestáváme se hýbat. Máme peníze, ale stres je naším každodenním společníkem. Řeč není jen o poslancích. Jak to vlastně je s tou naší imunitou? Proč ji máme právě v zimě oslabenou a co si pod tím pojmem imunita máme vlastně představit?

Imunita je schopnost našeho organismu odolávat nejrůznějším vlivům zvenku i zevnitř.  Mezi tyto vlivy řadíme nejen nemoc, ale např. i stres.  V našem těle probíhá každou sekundu několik miliard chemických reakcí, které udržují rovnovážný stav v našem těle, tj. zdraví. Na těchto chemických reakcích se významnou měrou podílí také minerály, vitamíny a stopové prvky. Ty dokáží tyto reakce podle potřeby urychlit, nebo zpomalit, a tak je žádoucí dbát na to, aby jich naše tělo mělo dostatek.

V obdobích jako je podzim a zima, vynakládá náš organismus více energie na vyrovnávání  teplotních rozdílů.  Úbytek slunečního svitu, méně pohybu, nedostatek čerstvého ovoce a zeleniny, stres, emoce, to jsou všechno faktory, které velmi výrazně oslabují náš organismus. Pro jeho posílení se zaměřte na odpočinek. Stejně jako se utišuje příroda kolem nás, najděte si i vy více času na relaxaci a spánek a především své tělo udržujte v teple. Proč si upírat tak příjemné věci, které pomáhají udržet zdraví přes zimní období?

Podzim a zima je suchá, vyživujte proto své tělo šťavnatými potravinami. Ideální jsou obiloviny např. teplé ovesné kaše, rýže. Z luštěnin čočka, bílé fazolky. Jezte čerstvé sezónní a lokální ovoce - jablka, hrušky, hrozny, blumy. Ze zeleniny je nejvhodnější kořenová a tepelně upravená a samozřejmě fermentovaná. Nezapomínejte ani na skořici, zázvor a koriandr, koření, které důkladně zahřeje, a na mateřídoušku, měsíček, kopřivu a řebříček, bylinky, které posilují plíce.

Pokud vás již trápí únava, častá nachlazení a bolesti hlavy, má váš organismus nedostatek minerálů, vitamínů a stopových prvků, které se jako katalyzátory podílí na velmi důmyslném obranném mechanismu našeho těla. Běžně je dostaneme ze zdravé a pestré stravy. V zimním období však náš organismus nedostává vše, co potřebuje. V období změny teplot, stresu, různých životních otázek, emocí, absence slunce, přechodu sezón atd. organismus vyžaduje to, co sám nezíská. Jakmile nastane nedostatek těchto katalyzátorů, náš organismus se oslabuje, a tím se stává zranitelný.

Tady přicházejí na řadu vhodně zvolené doplňky stravy.  Vybírejte pouze doplňky v organické podobě, které váš organizmus nezatíží. Mezi takové doplňky stravy patří např. současná novinka na našem trhu - produkt Imune Vitality (více viz Produkty v menu webu).  Kromě beta glukanů obsahuje bohatou směs medicinálních hub (Reishi, Shiitake, Agaricus, Cordyceps, Maitake a Chaga), huminové kyseliny, kyselinu fulvovou, indický angrešt, probiotika (Bacillus coagulans) a kolostrum. Správně užívat doplňky stravy vás naučí nezávislí poradci sdružení v celorepublikovém projektu Vitamíny s příběhem (http://vitaminyspribehem.cz). Aby vaše imunita byla pevná bezmála jako ta poslanecká, stačí podniknout alespoň tyto kroky: dostatečný denní odpočinek a vhodná strava. A úspěch je možné podpořit užíváním vhodných doplňků stravy.

zpět na seznam